2012. december 16., vasárnap

BigWall - mászóterem teszt

Ma másztam először az új mászóteremben a BigWall-ban. Nem ez volt az első találkozásunk. Már az építés alatt is meghívtak a tulajdonosok, mert a mászófelszerelésekhez kértek árajánlatot cégemtől az AlpineTrade.hu-tól. Nagyon kíváncsi voltam mit tudtak kihozni a helyből, nem kellett csalódnom.

Maga a mászóterem alapterületileg nem nagy, viszont a falmagasság Pesten egyedülállóan 15 méter. Próbáltam a legkritikusabb szemmel nézni a dolgokat, de bevallom alig tudok mivel kötözködni. Ahogy belépsz a terembe, egy kedves, mosolygós hölgy fogad, akinél kifizeted a belépőt, ad öltözőszekrény kulcsot, és ha szükséged van rá, felszerelést is bérelhetsz. Loki cipőket láttam, illetve van beülő, magnézia és biztosító eszközök is. Minden ami a mászófelszerelés nélkül érkezőknek kell. Egy kis rágcsálni valót is lehet venni, meg innivalót egész elfogadható áron.

Még a termen kívül a recepcióval szemben vannak az öltözők. Balra első a női, utána a férfi és a harmadik ajtó egy boulder teremé. A vizesblokk nagyon kulturált, 2 zuhanyzó, 2 piszoár és 2 WC fülke. Az öltöző szekrények nem a legnagyobbak, de a célnak megfelelnek. A boulder terem melegítésre meg nyújtásra teljesen alkalmas. Talán pár polifoam vagy egy nagyobb szőnyeg elférne még, de majd idővel alakulnak a dolgok. Szimpatikus, hogy olyan kis mászófalat is csináltak, ahol gyerekeket nagyon jól lehet tanítani. Erre itthon még nem láttam jó példát.

A teremben és az egész épületben olyan tisztaság van, hogy a padlóról is lehetne enni. Nagyon praktikus a padlófűtés. Melegítés meg nyújtáskor nem a hideg linóleumon ül az ember. Viszont a legnagyobb pozitívum az egész BigWallban azok az utak.

Le a kalappal az utak építői előtt. Egyértelműen látszik, hogy fantáziával, mozgáskultúrával és szakértelemmel megáldott emberek építették az utakat. Az Everest bezárása után nem volt olyan köteles terem a városban, ahol ilyen magas színvonalat tapasztaltam volna az utak építése terén. És számomra ez a legfontosabb amit egy köteles mászóteremtől elvárok. Normális, fantáziadús, szép mozgású, technikás utak. Ha jól tudom, akkor a tulajdonosokon kívül a Kucsera testvérek Lenke és Bálint, illetve Kovács Gergő és Dede Laci építettek utakat. Szép munka volt gyerekek! Jelenleg ~20 út van felpakolva, de ha jól saccoltam akkor összesen 70-et biztosan fel lehet rakni. Egyszerre nagyjából 20-30 pár tud mászni. Természetesen TopRope és előre mászásra is számos út áll rendelkezésre.

Az egyetlen számomra negatívum amit említeni tudok, hogy nem lehet Grigriből biztosítani. Ez egy Everestes balesetből fakadó, szerintem túlzott óvatosság. Az a véleményem, hogy olyan biztosítóeszközből kell hagyni az embereket biztosítani amit ismernek és megszoktak. Nem az eszközön múlnak a problémák, hanem azokon akik használják őket. De tényleg ez az egyetlen negatívum amit említeni tudok.

A terem három tulajdonosával is találkoztam és nagyon szimpatikus a hozzáállásuk. Éreztem, hogy szeretnék ha az ember jól érezné magát és ez nem a terem rentabilitása miatt volt nekik fontos, hanem azért mert ők is mászók. Nem üzleti érdekből tudakolták a véleményem, hanem őszintén szeretnék, hogy a látogatóik jól érezzék magukat abban az időben amit a BigWall-ban töltenek. Igazi szolgáltatói hozzáállás. Végre egy olyan köteles terem, ahol érzem, hogy a terem van értem és nem én a teremért. Még a biztosító eszköz kérdésben is nagyon nyitottnak mutatkoztak. Bíztatok mindenkit arra, hogy az elérhetőségeiken bátran küldjenek ötleteket. Biztos vagyok benne, hogy amit lehet megfogadnak.

Összességében nagyon kellemes élmény volt a BigWallban mászni. Az utak jók és hosszúak, a terem tiszta, a vizesblokk kulturált, van kis büfé és a terem dolgozói meg a tulajdonosai igazi szolgáltatók. Biztos, hogy rendszeres vendégük leszek. Próbáljátok ki a budapesti Kletterhallét! Érdemes. Árak, megközelítés stb: BigWall.hu
BigWal mászóterem nagyobb térképen való megjelenítése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése